Yeni Sitemize Yönlendiriliyorsunuz !

Join the forum, it's quick and easy

Yeni Sitemize Yönlendiriliyorsunuz !

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Türk Milli Eğitim Sistemi

    PyscHo
    PyscHo


    Mesaj Sayısı : 242 Aldığı teşekkürler : 1241 Nereden : Windows/System32 Kayıt Tarihi : 10/04/11

    Türk Milli Eğitim Sistemi Empty Türk Milli Eğitim Sistemi

    Mesaj tarafından PyscHo Paz Nis. 10, 2011 9:40 pm

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]





    [b]1. TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİ[/b]

    Türkiye'de
    eğitim; adalet, güvenlik ve sağlık gibi devletin temel işlevlerinden
    birisi olup devletin denetimi ve gözetimi altında yapılmaktadır.
    Millî Eğitim Bakanlığı merkez teşkilâtı, taşra ve
    yurtdışı teşkilâtları eğitim hizmetlerinin sunumunda önemli görevler
    üstlenmektedirler.
    Eğitim hakkı, T.C Anayasası ile güvence altına
    alınmış; eğitimin tür ve kademelerini ve işleyişe dönük esasları
    düzenleyen mevzuatla Türk Eğitim Sistemi bugünkü yapısını kurmuştur.
    Türk Millî Eğitim Sisteminin genel çerçevesi, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile belirlenmiştir.

    1.1. TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI
    Millî Eğitimin genel amacı bütün bireyleri;
    1. ****** İnkılâp ve İlkelerine ve Anayasada ifadesini
    bulan ****** Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlâkî,
    insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve
    geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye
    çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere
    dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye
    Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış
    haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;

    Beden,
    zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde
    gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne,
    geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve
    teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı,
    yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

    3.
    İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri,
    davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle
    hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun
    mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
    Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk
    toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve
    bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve
    hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı,
    yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
    Türk eğitim ve öğretim sistemi, bu genel amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenmiştir.
    Eğitim sisteminin yönetsel üst yapısını Milli Eğitim
    Bakanlığı oluşturur. Bakanlığa bağlı taşra ve yurtdışı örgütleri ise
    icraya dönük hizmetleri görür.

    1.2. ÖZEL AMAÇLAR
    Türk
    eğitim ve öğretim sistemi, bu genel amaçları gerçekleştirecek şekilde
    düzenlenir ve çeşitli derece ve türdeki eğitim kurumlarının özel
    amaçları, genel amaçlara ve temel ilkelere uygun olarak tespit edilir.
    Yukarıda sayılan eğitimin genel ve özel amaçları, her
    eğitim etkinliğinde uyulması gereken amaçlardır. Bu genel ve özel
    amaçlar bir bakıma eğitime bir çerçeve vermektedir.
    1.3 . TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN TEMEL İLKELERİ



    1.Genellik ve Eşitlik
    2.Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları
    3.Yöneltme
    4.Eğitim Hakkı
    5.Fırsat ve İmkân Eşitliği
    6.Süreklilik
    7.****** İnkılâp ve İlkeleri ve ****** Milliyetçiliği
    8.Demokrasi Eğitimi
    9.Lâiklik
    10. Bilimsellik
    11. Plânlılık
    12. Karma Eğitim
    13.Okul ile Ailenin İş Birliği
    14. Her Yerde Eğitim



    2. TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL YAPISI

    Türk Millî eğitim sistemi, bireylerin eğitim
    gereksinimlerini karşılayacak şekilde ve bir bütünlük içinde "örgün
    eğitim" ve "yaygın eğitim" olmak üzere, iki ana bölümden oluşur.

    2.1. ÖRGÜN EĞİTİM
    Örgün eğitim
    , belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki
    bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında
    yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim,
    ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır.
    2.1.1. Okul Öncesi Eğitim
    Okul öncesi eğitim; isteğe bağlı olarak zorunlu
    ilköğretim çağına gelmemiş 3-5 yaş grubundaki çocukların eğitimini
    kapsar. Okul öncesi eğitim kurumları, bağımsız ana okulları olarak
    kurulabildikleri gibi, kız meslek liselerine bağlı uygulama sınıfları
    ile diğer öğretim kurumlarına bağlı anasınıfları olarak da
    açılabilmektedir.
    Okul öncesi eğitimin amacı; çocukların bedensel,
    zihinsel, duygusal gelişimini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını, onların
    ilköğretime hazırlanmasını, koşulları elverişsiz çevrelerden gelen
    çocuklar için ortak bir yetişme ortamı yaratılmasını, Türkçe'nin doğru
    ve güzel konuşulmasını sağlamaktır.
    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 17.634 okul öncesi eğitim
    kurumunda, 549.604 çocuk eğitim görmekte olup, bu kurumlarda 22.789
    öğretmen görev yapmaktadır.

    2.1.2. İlköğretim
    İlköğretim, 6-14 yaş grubundaki çocukların eğitim ve
    öğretimini kapsar. İlköğretimin amacı; her Türk ******nun iyi birer
    yurttaş olabilmesi için, gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve
    alışkanlık kazanmasını, millî ahlak anlayışına uygun olarak
    yetişmesini, ilgi, yeti ve yetenekleri doğrultusunda hayata ve bir üst
    öğrenime hazırlanmasını sağlamaktır.
    İlköğretim kız ve erkek bütün yurttaşlar için
    zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır. İlköğretim kurumları sekiz
    yıllık okullardan oluşur. Bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır ve
    bitirenlere ilköğretim diploması verilir.
    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 34.990 okulda, 10.512.356
    öğrenci öğrenim görmekte olup 392.481 öğretmen görev yapmaktadır.

    2.1.3. Ortaöğretim
    Ortaöğretim; ilköğretime dayalı, en az dört yıllık
    genel, meslekî ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsar.
    Ortaöğretimin amacı; öğrencilere asgarî ortak bir genel kültür
    vermek, birey ve toplum sorunlarını tanıtmak ve çözüm yolları aramak,
    ülkenin sosyo-ekonomik ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunacak
    bilinci kazandırarak öğrencileri ilgi, yeti ve yetenekleri doğrultusunda
    yükseköğretime, hem yükseköğretime hem mesleğe veya hayata ve iş
    alanlarına hazırlamaktır.
    Ortaöğretim;
    * Genel ortaöğretim
    * Meslekî ve teknik ortaöğretim
    olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.
    Ortaöğretim, çeşitli programlar uygulayan liselerden
    meydana gelir ve öğrenciler, istek ve kabiliyetleri ölçüsünde ve
    doğrultusunda bu programlardan birine yönelerek yetişme imkânı
    bulurlar.
    Genel Ortaöğretim:
    Genel ortaöğretimin amacı; öğrencileri ortaöğretim
    seviyesinde asgari genel kültüre sahip, toplumun sorunlarını tanıyan,
    ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunan
    insanlar olarak yetiştirmek ve yükseköğretime hazırlamaktır.
    Genel ortaöğretim; Genel liseler, Anadolu liseleri,
    Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri Anadolu öğretmen liseleri,
    spor liseleri, Anadolu güzel sanatlar liseleri ve Çok programlı
    liselerden oluşmaktadır.
    Meslekî ve Teknik Ortaöğretim:
    Meslekî ve teknik ortaöğretim; iş ve meslek
    alanlarına iş gücü yetiştiren ve öğrencileri yükseköğretime hazırlayan
    öğretim kurumlarıdır.
    Meslekî ve teknik ortaöğretim; Erkek teknik öğretim
    okulları, Kız teknik öğretim okulları, Ticaret ve turizm öğretimi
    okulları ve Din öğretimi okullarından oluşmaktadır.
    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 4.038'i meslekî ve teknik
    eğitim okulu olmak üzere 7.443 okulda, 3.213.605 öğrenci
    (2.037.490'ı genel, 1.176.115'i meslekî ve teknik ortaöğretimde)
    öğrenim görmekte olup 184.246 öğretmen (101.907'si genel, 82.339'u
    meslekî ve teknik ortaöğretimde) görev yapmaktadır.

    Özel Eğitim
    Özel eğitimin amacı; özel eğitim gerektiren
    bireylerin eğitim ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayarak onları
    toplumla bütünleştirmek ve meslek sahibi yapmaktır.
    Özel eğitim okulları Türk millî eğitim sistemindeki
    kademelendirmeye göre yapılandırılmıştır. Ancak, diğer okullardan
    farklı olarak, ilköğretim öncesinde hazırlık sınıfı bulunmaktadır.
    İlköğretime devam edecek durumda olan engelli öğrenciler hazırlık
    sınıfına alınmadan ilköğretime başlamaktadır.
    Özel eğitim okullarında; Görme Engellilerin Eğitimi,
    İşitme Engellilerin Eğitimi, Ortopedik Engellilerin Eğitimi, Zihinsel
    Engellilerin Eğitimi, Süreğen Hastalığı Olanların Eğitimi, Otistik
    Çocukların Eğitimi, Üstün veya Özel Yeteneklilerin Eğitimi ve
    Kaynaştırma ve Özel Sınıflarda Eğitim kategorilerinde eğitim
    verilmektedir.
    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 495 özel eğitim okulunda,
    25.238 öğrenci eğitim görmekte ve bu kurumlarda 4.904 öğretmen görev
    yapmaktadır.

    Özel Öğretim

    Özel öğretim kurumları 625 sayılı kanun doğrultusunda
    açılmış, her kademe ve türdeki özel okullar, özel dershaneler, özel
    mesleki ve teknik kurslar, özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile
    özel öğrenci etüt eğitim merkezlerini kapsamaktadır. Özel öğretim
    kurumları faaliyetlerini, Milli Eğitim Bakanlığı'nın gözetim ve
    denetiminde sürdürmektedir.


    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 10.766 özel öğretim
    kurumunda, 2.429.893 öğrenci eğitim görmekte bu kurumlarda 95.609
    öğretmen görev yapmaktadır.

    2.1.4. Yükseköğretim
    Yükseköğretim, ortaöğretime dayalı en az iki
    yıllık yüksek öğrenim veren, en üst seviyeli insan gücünün ve bilimsel
    araştırma alanlarının istediği elemanları yetiştiren eğitim
    kurumlarının tümünü kapsar.
    Yüksek öğretimin amaç ve görevleri, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak;




    1. Öğrencileri ilgi, istidat ve kabiliyetleri
    ölçüsünde ve doğrultusunda yurdumuzun bilim politikasına ve toplumun
    yüksek seviyede ve çeşitli kademelerdeki insangücü ihtiyaçlarına göre
    yetiştirmek,
    2. Çeşitli kademelerde bilimsel öğretim yapmak,
    3. Yurdumuzu ilgilendirenler başta olmak üzere,
    bütün bilimsel, teknik ve kültürel sorunları çözmek için bilimleri
    genişletip derinleştirecek inceleme ve araştırmalarda bulunmak,
    4. Yurdumuzun türlü yönde ilerleme ve gelişmesini
    ilgilendiren bütün sorunları, Hükümet ve kurumlarla da elbirliği
    etmek suretiyle öğretim ve araştırma konusu yaparak sonuçlarını
    toplumun yararlanmasına sunmak ve Hükümetçe istenecek inceleme ve
    araştırmaları sonuçlandırarak düşüncelerini bildirmek,
    5. Araştırma ve incelemelerin sonuçlarını
    gösteren, bilim ve tekniğin ilerlemesini sağlayan her türlü yayınları
    yapmak,
    6. Türk toplumunun genel seviyesini yükseltici ve
    kamu oyunu aydınlatıcı bilim verilerini sözle, yazı ile halka yaymak
    ve yaygın eğitim hizmetlerinde bulunmaktır.
    Yükseköğretim kurumları; Üniversite, fakülte,
    enstitü, yüksekokul, konservatuar, meslek yüksekokulu ile uygulama ve
    araştırma merkezlerinden oluşmaktadır.
    Ülkemizde 53 devlet üniversitesi ile 26 vakıf üniversitesi bulunmaktadır.
    Üniversitelerimizde(vakıf üniversiteleri dahil)
    2.073.428 öğrenci (Bu sayıya 695.591 AÖF öğrencisi dahildir.) öğrenim
    görmekte, 26.029 öğretim üyesi ile 48.878 öğretim elemanı görev
    yapmaktadır.


    2.2. YAYGIN EĞİTİM
    Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç girmemiş,
    herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden birinden ayrılmış
    olan bireylere ilgi ve gereksinme duydukları alanda örgün eğitim
    yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar.
    Yaygın eğitim; genel ve meslekî teknik yaygın eğitim olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.
    Yaygın eğitim kurumları şunlardır: Halk eğitimi
    merkezleri, Çıraklık eğitimi merkezleri, Pratik kız sanat okulları,
    Olgunlaşma enstitüleri, Endüstri pratik sanat okulları, Mesleki eğitim
    merkezi, Yetişkinler teknik eğitim merkezleri, Özel kurslar, Özel
    dershaneler, Eğitim ve uygulama okulları(özel eğitim), Meslek
    okulları(özel eğitim), Meslekî eğitim merkezleri (özel eğitim), Bilim
    ve sanat merkezleri (özel eğitim), Açık ilköğretim okulu, Açık öğretim
    lisesi.
    Yaygın eğitim, yetişkinlere okuma-yazma öğretmek,
    temel bilgiler vermek, en son devam ettikleri öğrenim kademesinde
    edindikleri bilgi ve kabiliyetlerini geliştirmek ve hayatını
    kazanmasını sağlayacak yeni imkânlar kazandırmak amacıyla verilen okul
    dışı eğitimdir.
    Yaygın eğitim; halk eğitimi, çıraklık eğitimi ve uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilmektedir.
    2005 yılında 9.648 yaygın eğitim kurumunda (halk
    eğitim merkezi ve çıraklık eğitim merkezlerinde) 3.886.638 kursiyer
    öğrenim görmüş ve 73.507 öğretmen görev yapmıştır. Bununla birlikte,
    2005-2006 eğitim-öğretim yılında 103.914 öğrenci açık
    ilköğretim, 283.938 öğrenci ise açık lise uygulaması kapsamında öğrenim
    görmektedir.


    ...Teşkilat Şeması...
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    3. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TEŞKİLÂTI

    Millî Eğitim Bakanlığı; 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanuna göre;



    1. Merkez örgütü

    2. Taşra örgütü


    3. Yurtdışı örgütü



    1. Bağlı kuruluşlar


    olmak üzere dört bölümden meydana gelmektedir.
    3.1 MERKEZ ÖRGÜTÜ
    Bakanlık
    merkez örgütü; Bakanlık makamı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı,
    ana hizmet birimleri, danışma ve denetim birimleri ile yardımcı
    birimlerin yanı sıra Makam Onayı ile kurulan; Projeler Koordinasyon
    Merkezi Başkanlığından oluşmaktadır.
    1. Bakanlık Makamı

    1. Bakan
    2. Müsteşar
    3. Müsteşar Yardımcıları
    Bakan, Bakanlık hizmetlerini mevzuata, hükümetin genel
    siyasetiyle, millî güvenlik siyasetine, kalkınma planlarına ve yıllık
    programlara uygun olarak yürütmekle ve Bakanlığın faaliyet alanına
    giren konularda diğer bakanlıklarla ve kuruluşlarla iş birliği ve
    koordinasyonu sağlamakla görevlidir.
    Müsteşar, Bakanın yardımcısı olup Bakanlık
    hizmetlerini Bakanlığın amaç ve politikalarına, kalkınma planlarına,
    yıllık programlara ve mevzuat hükümlerine uygun olarak Bakan adına
    düzenler ve yürütür.
    Hizmetlerin yürütülmesinde Müsteşara yardımcı olmak üzere müsteşar yardımcısı görevlendirilebilir.


    2.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

    Talim
    ve Terbiye KuruluBaşkanlığı, doğrudan bakana bağlı bir karar
    organıdır. Eğitimle ilgili hemen her konuda bakana yardımcı olmakta,
    görüş vermekte, eğitim sorunları ile ilgili araştırmalar yapmakta veya
    yaptırmaktadır.
    3. Ana Hizmet Birimleri

    Merkez örgütünde eğitim-öğretim için yönetsel kararlar
    üreten üretim alt sistemleridir. On beşi genel müdürlük, biride
    başkanlık olarak belirlenen ana hizmet birimleri şunlardır:
    1. Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü
    2. İlköğretim Genel Müdürlüğü
    3. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
    4. Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü
    5. Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü
    6. Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü
    7. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü
    8. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü
    9. Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
    10. Yükseköğretim Genel Müdürlüğü
    11. Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
    12. Yurt Dışı Eğitim Öğretim Genel Müdürlüğü
    13. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü
    14. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü
    15. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
    16. Okuliçi Beden Eğitimi, Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı
    4.
    Danışma ve Denetim Birimleri
    Danışma ve denetim birimleri, Bakana gerekli konularda
    yardımcı bilgi üreten birimlerdir. Bunlar, yönetsel konularda
    araştırma, planlama yapar. Ayrıca, doğrudan veya dolaylı olarak Bakan
    adına eğitim sisteminin denetimini de yapan bu birimler şunlardır:
    1. Teftiş Kurulu Başkanlığı
    2. Strateji Geliştirme Başkanlığı(*)
    3. Hukuk Müşavirliği
    4. Bakanlık Müşavirleri
    5. Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
    5. Yardımcı Birimler

    Millî Eğitim Bakanlığı merkez örgütünde on dört
    yardımcı hizmet birimi kurulmuştur. Biri genel müdürlük, biri
    sekreterlik, biri müdürlük ve diğer on biri ise daire başkanlığı
    düzeyinde teşkilâtlandırılan yardımcı hizmet birimleri şunlardır:
    1. Personel Genel Müdürlüğü
    2. Yayımlar Dairesi Başkanlığı
    3. Hizmet içi Eğitim Dairesi Başkanlığı



    (*) Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve
    Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında 5436
    sayılı Kanun'un 17'nci maddesi ile Araştırma Planlama ve Koordinasyon
    Kurulu Başkanlığı kaldırılarak yerine Strateji Geliştirme Başkanlığı
    kurulmuştur (24/12/2005 tarih ve 26033 sayılı Resmî Gazete).
    4. İdarî ve Malî İşler Dairesi Başkanlığı
    5. Öğretmene Hizmet ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı
    6. İşletmeler Dairesi Başkanlığı
    7. Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı
    8. Eğitim Araçları ve Donatım Dairesi Başkanlığı
    9. Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı
    10. Orta Öğrenim Burs ve Yurtlar Dairesi Başkanlığı
    11. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı
    12. Çıraklık, Meslekî ve Teknik Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Dairesi Başkanlığı
    13. Savunma Sekreterliği
    14. Özel Kalem Müdürlüğü
    6. Sürekli Kurulları

    Oluşumu ve çalışma yöntemleri ayrı yönetmeliklerle düzenlenen bu kurullar şunlardır:
    1. Millî Eğitim Şurası
    2. Müdürler Kurulu
    3. Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kurulu
    4. Öğrenci Disiplin Kurulları
    5. Özel İhtisas Komisyonları
    Millî Eğitim Akademisi ile Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar
    Kurumu Genel Müdürlüğü, Millî Eğitim Bakanlığının bağlı
    kuruluşlarıdır.


    3.2. TAŞRA ÖRGÜTÜ
    Millî Eğitim Bakanlığı taşrada 81 il ve 924 ilçede örgütlenmiştir.
    Her ilde millî eğitim müdürlüğü; merkez ilçe hariç her
    ilçede ilçe millî eğitim müdürlüğü bulunmaktadır. İlçe millî eğitim
    müdürlükleri görev ve hizmetleri açısından, il millî eğitim
    müdürlüklerine karşı sorumludur. Bunlar il ve ilçe bazında eğitim
    hizmetlerini yürütürler.
    İl ve ilçe millî eğitim müdürlükleri; hizmetin
    özelliklerine göre şubeler, bürolar ile sürekli kurul ve komisyonlardan
    oluşur.
    Millî eğitim müdürlüklerinin görev alanları şöyle gruplandırılmıştır;


    1. Yönetim hizmetleri
    2 .Personel hizmetleri
    3. Eğitim-öğretim hizmetleri
    4. Bütçe-yatırım hizmetleri
    5. Araştırma-plânlama-istatistik hizmetleri
    6. Teftiş-rehberlik-soruşturma hizmetleri
    7. Sivil savunma hizmetleri

    İl ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinde bulunması gereken başlıca bölümler şunlardır;
    1. Özlük
    13. Burslar ve Yurtlar
    2. Atama
    14. Özel Öğretim Kurumları 3. İnceleme Soruşturma ve Değerlendirme
    15. Sağlık İşleri
    4. Kültür
    16. Yaygın Eğitim
    5. Eğitim-Öğretim ve Öğrenci işleri
    17. Çıraklık ve Meslekî Teknik Eğitim
    6. Program Geliştirme
    18. Araştırma, Plânlama ve İstatistik
    7. Hizmet içi Eğitim
    19. Bütçe-Yatırım ve Tesisler
    8. Bilgisayar ve Sınav Hizmetleri
    20. Eğitim Araçları ve Donatım
    9. Okulöncesi Eğitim
    21. Arşiv ve İdare Bölümü
    10. Özel Eğitim ve Rehberlik
    22. Sivil Savunma Hizmetleri
    11. Okul İçi Beden Eğitimi Spor
    23. Basın ve Halkla İlişkiler
    12. Öğretmene Hizmet ve Sosyal İşler


    Bölümler,
    il veya ilçenin millî eğitim şube müdürü kadro sayısına göre tek tek
    veya hizmet benzerliğine göre birleştirilerek veya ayrılarak şubeler
    şeklinde oluşturmaktadır.


    Yurtdışı Eğitim Teşkilâtı
    Türk milli kültürünün dış ülkelerde korunması,
    tanıtılması ve yaygınlaştırılması ile ilgili eğitim ve öğretim
    hizmetlerini düzenlemek üzere, Millî Eğitim Bakanlığı yurtdışı
    teşkilâtlarıoluşturulmuştur.
    Dış ülkelerin genel, mesleki ve teknik öğretim alanlarında
    eğitim ve öğretim gelişmelerini takip etmek ve ülkemize aktarımını
    sağlamak ve ülkemizin eğitim ve bilim faaliyetlerini yurtdışında
    tanıtmak üzere; Washington, Berlin, Viyana, Brüksel, Kopenhag, Paris,
    Tiflis, Lahey, Londra, Bern, Stockholm, Kahire, Riyad, Moskova,
    Lefkoşa, Bakü, Almatı, Bişkek, Taşkent ve Aşgabat'ta olmak üzere 20
    Eğitim Müşavirliği; New York, Los Angeles, Berlin, Köln, Mainz,
    Münster, Münih, Nürnberg, Stuttgard, Düseldorf, Essen, Frankfurt,
    Hamburg, Hannover, Karlsruhe, Sydney, Strazbourg ve Lyon'da olmak üzere
    18 Eğitim Ataşeliği faaliyet göstermektedir.




    Kaynak:meb

      Forum Saati C.tesi Nis. 27, 2024 9:53 pm